Tucan MPX ajeto zas 2. v
così è davvero finit.....
++++++++++++++++++++++++
BYLO TO HODNÉ ero bohužel chybou pilota a byl v zemi při třetím letu CHudák..... vybavení pěžilo! - možna to je tm žesemiten letovy projev nelibil na zacatku treba mi nebylo souzeno... ale stejne jeto pekny cvicny model
Neni to ale zas take hrozne jen nemam kabinku je nekde v poli.... nekdo by mohl mit navic....
po narovnani kulicek je v podstate jen pokrupana vnitrni prekližka a jedna prepažka co drzi kridloa predek vlastne neni a to je celkem duležity uzel tak nevim
a tento celkem dulezity celek je v haj i plus koliky v kridle ty taky nejsou ale ty semi nelibily už pri stavbe asi je to spotrebak nejake peneove ero no nevim zatim to necham uležet.. asi to chce pivoo***************************************
************************po pivu spravit to pujde
trup i kridlo už maji povodni tvar horka voda... jennevim jestli trup je rovne .... nemam kabinu kužel vrtuli to je nekde v poli obili.... nove to je za 500
tedka nejak pokutit tu prepažku a koliky na kridle zatim nevik jak tam dostat novou asi to bude nemožné asi to prelaminuji ale nevim jestli to bude ok ... potrebuji:novou hridel namlotor koupim z axi
prijimac vycestoval z krabicky ale asi OK no
kabel od baterek ko to se prepajeno ajeto... plus maji trosku jiny tvar ale OK
narusena izolace to je malickost u reglu kablik
JINAK TA PREKLIžKA JE PEKNY AUSUS hnus z čeho to delaji je fakt ze seminelibila už pri stavbeachjo motorova prepacka to prezila asi diky vrstve uhliku kdyby ta preklizka byla poradna tak tomu eru ožna nic neni.....
narazene kridlo na konci a u podvozkovych sachet ale asi ok napichame to sekundakem
narazeny trup u korene sop.
takže nahradni dily.... dobří lidé mi sehnali kabinku a kužel ...... z dalších třech havarovaných er..... jp no jeden kamarad už ma ctvrteho nebo pateho už nevim
vrtula pevna 14/7 / ma asi 770w a 41 A// jde to dobře nahoru.....
sklopka na 50kuželu ma13/10 ma asi13,5 na kuželu je delana na 40/45 kužel,,,,, takže by to melo byt trosku rychlejsi a spotreba bude asi kolem 52A a vykon podobný pres 800w s 6s to udela asi 1kw je to jen teorie.... asi to bude chtit listy 14/10 ale ty 13 snad budou stacit i kvuli spotrebe.... motor asi utahne i 16 palcovou lopatu.....
rozdil ve stoupani je znacny ale nebude problem jit nekam xx..yy...
myslenka vyhodit kužel u delat distancni podložku 7mm na tramec s klestinou a dat na klestinu epp kužel ale moc semi do toho nechce likvidovat al kužel za petikilo...... ale myslim ze by tomohlo byt ok kdys ja nevim al kužel 50 vypada blbe a 60 se nedela....
treti reseni je udelat jen tramec dat to na normalni klestinu na pevnou vrtuli+eppp kuzel asi nejjednodissi reseni otazka je jak to bude vyvazene... tramec jsou jen tri diry to by na frezce melo jit ..... nebo tam dam zase pevnou vrtuli a bude klid ...
tem hlinikovým sroubkum co drzi listy neveřím.
tak tedka jeste slepit trup jen nevim kdy nejak casove nestiham aje treba pohnout .....
nová přepažka 3mm prekližka a trocha skla
Křidlo předelana na jeden kolik pet prepažek zapuštěných v kridle snad to bude držet....
vrtule tramec pohoda let 57mm a vysosutružen mezikus na origo kužel a nato prinde kužel ale zkraceny o 2mm jinak to neslo.
motor posunut o 9.5mm distancni sloupky 30mm M3 srouby do predu uplně zarovno s cumakem
tak a mužem letet. !!!!!
JO leteloto krasne od nevidim po nevidim kolmo nahoru i dolu
Pak leva zatacka a sesypalo seto dolu ze sto metru ato sem letel jak zemedelec s duchodcem dohromady.
asi vyskovka kabel servo! tedka chodi normalne mg 82 asi snima koncim, nevim nevim rukama to fakt nebylo Sem nastvan. Nebo necpat takove silene pohony do penovek ale ty vykruty az do nebe byly paradní no cca 25minut letu a desitka v haji
Tak že to chce flasku dalsi križek
TAk že nato kaslu
LIDI COSI MAM PORIDIT ? Míša řikal že Turbínu asi to neni zlý napád ..
Trup krupl pred uhlikovýma vyztuhama.... kridlo je prerazene pod nalepkama to neslo videt..
Poruhe to spravovat nebudu baterky jednz druhe regl motor ero.....
nevim co dal poridit..
Asi vetroně a gumicuk :-)
Prý že se letadla lbě skladujou :D
JINAK Sem nato hodil oko a servo od vyskovky nema kabel prodlužovak rozpojeny i pres izolacku nechapu..... Ale asi to bylo pricinou pádu..... vec za 39Kc......
Servona smerovce ma ocesane kovovvé prevody asi dobra pecka Chudak ale pristaval pekne a ty vykruty az do nevidim Budis mu zeme lehka.....
ale mel cgybuměl jen jedno kridlo diky užnikdy vice jedině dvojploch ten lita dvakrat lépe :)
__________________________________________________________________________
No a začli dovažet toho dvojplocha do čr výbavu mame.. do vanoc je daleko :D
__________________________________________________________________________
proc tukana vyrabi to MPX a neznam ero odnich ktere by nelitalo divoko a zaroven bylo extremne hodne a jei dost pohledné...
Zatim jen krabice serva Hitech hs 82 mg, regl Castl 125A vali se doma ,motor bude asi china na to nase letani.....Kamuflaž bude nejaka jina s proužkama Martini.....
Byla naražena krabice trochu ... jinak asi vše OK. Díly jsou hezké zabalene asi ve 3m2 bublinkové filie. Jen není na nich žadné naznačeni paneláže trocha zklamaní ,proto nebudu model střikat chtěl jsem vojenskou digi-kamufláž plus nejaky pokus o patinu. A ,,čudlíky,, jsou jen okolo kormidel Takže díly jsou téměř hladké.
- odmaštění dílu z elaporu koupelí v jaru a lihu.
- pořízení serv + prodlužovaku
- lepidel 3M pasky
- musim vykutit motor asi na sest clanku a nové folie na kamufláž. Zatahovaci podvozek nema cenu nespolehlivé nevydrží drahé origo tri a pul čína pry v kovu dva.
Krabice
něco v ní
aršíky
serva
Bižu všechno to váží tunu....
punkt
sníh?
lepidla
.čachtaní
výztuhy natřené z 1/2 na bílo žeby proslula německa preciznost?
-nahrazeno uhlíkem.
*****************************************************************
6.Asi pomalu začnem už jsem dlouho nic nelepil.....
zjišteni asi to slepím. Na rozcvičku vyztuha výškovka trošku sem ji skypal ,ale víc lepidla vic váhy-větší motor a nějaké dva gramy uhliku plus epoxy neuškodi na bočnicích. Jen tak pro pocit žeto snad kilowatu vydrží. Vteřinak Zacki nesouci napis made in germany lepí pekelně - i prsty. Zvolen po udajných problemech s lepenim elaporu ja stim nikdy problem neměl ale pajda navic za lepidlo nikoho nezabije snad
7.Křidlo Moc extra to do sebe nepasuje ty výlisky..... nabezna hrana, zhora kapsy na podvozek- fugy No jo neni to strojařky výrobek asi.....
Prekližkové dily jsou v pohode jinak spotreba lepidla znacna lepeno stredne hustym zacki vterinakem.Stycné plochy preskrkle smirglem 80 a lihem uhlikove vyztuhy prebrouseny400 smirglem a zalepeny ridkým, Celkem blbě seto lepi jsou to dost velké díly tuna lepidla nachystat a rychle do sebe zatlacit a jeto. Vyztužna desticka a zakusovací matka na kridlo zalepena epoxidem kridlo je dost tuhé...Jinak sxe má cely model lepit strednim sekundakem sem tam neco ridkým vesmes drevené díly.
slepení prekližkových vypalku uchycení podvozku, Zatahovaci podvozek jsem definitivne zavrhl..... ,vnitřní klece trupu -ridky vterinak epoxy. Lehce přelaminovana mot přepažka uhlik zjedne a zdruhe sklo. Nechapu proč v trupu nejsou vybrani na vyztužení přepažky.
8.Trup- jedna pulka do ni kostra toje v poho nato druha pulka a tim je nejake lepeni skoro u konce uz jen SOP VOP,paky a je po lepení..
lepeni VOP. pro jistotu nejake podložky.... jinak stavba nudna....
dolepeno. Na penovku jeto celkem velke...
paky do kridelek ,serva , motor podvozek nainstaluji az po nalepeni samolepek překaželyby pri manipulaci
překryt kabiny jde v poho obstřihnout nužkami
celkově ke stavbě není potřeba skoro žadné nářadí výkres a pomalu ani stůl tomaji vymyšlene bezvadně staci se držet navodu a za den dva hotovo...
Takže přes svatky nejak udelame snad povrchovku jestli bude cas a nebudem se flakat na horach.......
Folie sedmilete jen svetle modra je peti. pořízeny z důvodu jineho zbarvení. Budu muset nainstalovat serva a podvozek ,ale az po polepeni vrchni strany. A stim zbarvenim to nebyl nejlepsi nápad vypada to jednoduse ale udelat konické proužky a same proužky furt proužky.
.
Proužky Martiny Racing na křidlech budou naštěstí vetší ,tydle maji 2mm a na smerovce 3mm na šířku kdo to vymyslel do kónusu.
Jo a schody ZÁZRAK.
Křídlo a půl soboty v háji a to je sotva pětina.... polepy nejso smetricke a puvodni zbarveni z pc-9 beru jen jako inspirativni
polepy nejsou symetrické
spodek- černý bruh, bílý pruh a naněm malé proužky.
Po zvoraní napisu Evropa1 na pulce výškovky a naslednem přelepení nové tmave modre folie jsem stim sek.
Jinak filie jsem kupoval po metru /60cm x 100cm..../ jen černe jsem raději vzal 150cm . a tmavě modrá je daseřict vypatlana + dva kose odpadu a asi deset cepelek toje dusledek nemoc kvalitnich cepelek atim ze rezu na skle akolem kovoveho pravitka respektive pas plechu 60mm x 1000x1mm.
pořád nevim jakou barvou olemovat napis jesli zlutou nebo zlatou - kterou nesnasim.....nebo tou co budou mit v prodejnicce boneka,,,
JO Standa říkal at stim pohnu to semu řekne... ještě napis na výškovce zespod a popisky... pak bude na rade Interier.... motor a hotovo.... Napis Pilatus za kabinou je trosku vetší ale Pilatusy ja Rad ikdyž toto je volné téma....
častečné zalepení podvozkové šachty eppeckem zbytek je na chladicí vzduch- težby mohl Multiplex dodavat nejake kryty na hlavní šachty jenže to by si zas uctoval tak 500kc pro lidi co nedaji zatahovak. a kdysi pouziovane kryci listy na uhlikové nosniky byla taky ok takhle je kridlo sama dira zespod......
to sem zdupal o dirku vedle!!
Výchylky dle navodu 15mm multiplex to my vyřeseno dobře cela draha serva 150% hs 82 chodi jen 130%.. styčna plocha zdrsnena před zalepenim pri intenzivnim / razantnim/ použivani se to stejne za dva roky omacka okolo ten elapor :((
Maticka zalepena sekundakem cesta zpět není zož jsem možna nedomyslel kvuli velikym diram je nutno použivat mpx bižu což neni levne nebo 2mm kulaky což vyjde na stejne penize.
stratil jsem jeden staveci kroužek na podvozek!
asi hotovo vicemene jeste olemovat napisy martiny žlutu a jeto....
napis na vyskovce Snenim začína vitězství maji to na martini strankách tak proč ne pruh za kabinou bylo to takove prazdné...
tak zlata je na objednavku což by nevadilo ale me se prostě nelíbi a zlata jako že opravdu zlata- /folie s kovem/ je relativne draha a blbe se sni dela.
Tak vyhrála světle žluta nějaka sluničkova když to martiny je z mliované Itálie at se to prosvetli a rozzáří preci jen ty modre a cerne jsou studdene barvy.... oblouky vyřezany pomoci čepelky prichycene / paska + klamerka / ke kružitu - vykružovadlo
napoprve jsem se nejak netrefil tak byla dva pokusy :-)
nejak zvlast sem stim lemovanim nestval jeto ze 4 kusu.
konečně to na sebe vše pěkně navazuje jen je otazka jestli to ma cenu se stim tak drbat po 40hodinach lepeni proužkuuuuu.
pohon 42/50 500ot/v asi kilowata na 5s lipo 3300mAh moje oblibene nanoteky regl 90A . Peta objednal z číny -)
motor tam tak nejak sotva vleze kus predku jsem vyrizl kvuli kablu jinak to bohužel nešlo...
jdu vymyšlet jakou vrtuli a kužel ....
vyhrala 14/7 origo kužel nejak nedrzi na gemini nesl sundat tady sotva drzi.... zato klestina je na palici proste ji nedate do vrtule proc musim vrtat vrtuli i když vni je dira jako ,plaše, uplne zbytecne vyrobci jsou magori nemuzou se domluvit.....
Takže a neska dopoledne volno do deseti v ov tak jsem to tam tak nejak nahazel na rychlo a nevim co mi prdlo v hlave a sel to hodit
Idealni pocasi na zalet tri odpoledne pod mrakem vitr ze skoro ptaci chodi pesky 7 v narazech pry 20 dle HTC/ no co už na start zruky si rikam alespon to porve nahoru ..
Ta dirava deska na baterky je nanic kde potrebuji kulickac je dira no nejak jsem to napasoval....
baterka na vysku nevysla tak že ma dva zipy rx aku drzi silou vule regl se tam jen tak váli a prijimac jo nekde v zadu kabina drži na pasce Ale touha to hodit byla veliká
Skorpi regl si s peti clankem nerozumí tak je tam nadobro castl
jO CINSKY UNAŠEC SE MI S VRTULI ZAPICH DO SADROŠE super moc narizli klestinu....
a dalsi nuda bude dodelat kokpit.... nerad piplacky když je venku hezky už.
Zálet Idealni stav nikde nikdo pěkne klídek 9. 6. 2015 něco před 15 dodinou.
jě pěkné :-)
asi trosku moc gramu celkem sem se zhrozil no ale co letíto a bez trimu..
a jak panečku v podstate kampacka tam letadlo / a to tam mam male vychylky bo sem blbě nasrouboval blimby predelat meto vyjde zas na dve kila achjo/
pri pretahnuti to nic nedela jako zpomali azacne klesat, po vetru v zatacce se to propada ale plne riditelne takže asi dalsi super ero No ale vlastne po 4:25m letu jsem se nudil / nevedel kolik to papa tak radeji pristal/ a doma dobil 1400mAh takze na 3,3Ah baterku 9minut letu.NAK MOTOR MA KRASNY TICHÝ CHOD NEJAK SAMOKRIDLO....
Start byl zajimavy vitr ,držet to, neni zaco ,plny a ono to odleteloto samo MARTINY.... pristani radeji do pole zeleneho obili nemam na reglu napipanou brzdu a fakt fucelo viz praporek..... tak že sem si zazpival a jel domu...... Ted uz jen dodelat kokpit a na kolecka kaslu
Tazkže Jo je to bezva ero Ale nastvalimě protože začli výrébět Dvouplosnik Rock Star to je výzva.... tak snad bude ježíšek na me hodný :D jdem ladid pohon / vrtuli/
Technická data
Rozpětí: | 1300 mm |
Pohon |
|
Délka: | 1110 mm | Motor: | Turnigy SK3 42/50 500otv |
Plocha křídla: | 32 dm2 | Vrtule: | 14/7 zatim 16/8 |
Profil: | polosoumerný ? | Regulátor: | castl 125A |
Hmotnost: | 2200g | Baterie: |
5 lipo 3300mAh nanotech RX 4x eneloap |
Ovládané funkce: | směrovka, výškovka, křidélka,, motor | Serva: | 4x Hs - 82MG |
Takže moturek skoro nepapa tudíž tam je 8minut plneho letu a pulminutka jeste.. ale to už je limit a risk... rozumne bude sedm minut a dost to seto bude litat......
Takže to asi teoreticky žere 40A a mato 720W což je ,, bída,, takže jinou vrtuli ale zato to pekne taha a dlouho lita. nezkoušel jsem jestli to visí :-)
a nehrejese to což je dobre bo chlazeni nic moc.
Jinak asi zas vse zdrazilo psycho a to sem sel jen pro vrtuli a prodluzovaky.. brrrrrr.
Ještě nekončime jeste si trosku zamodelařime na kokpitu ..... a mametu vylisek kabinky a dva pandulaky je třeba je zkulturnit.... pandulaci nakonec z obchodu za 85kc kus ekonomicka volba.
jen to striknu tmave sedou a tri samolepky pandulaky a bude.....
***
Autor: Lukas Vydáno: 9.6.2015 19:39 Přečteno: 3010x |